Followers

Thursday, September 20, 2012

Semanis kurma...

aku adalah seorang yang suka makan,..apa yang ada kat depan semua nak makan,..suatu hari aku aterbaca kisah rasulullah yang hanya berbuka dan bersahur dengan sebelah kurma,..masyaallah aku cuba membayangkan bagaimana keadaanku jika aku hanya makan seperti baginda nabi s.a.w. ...aku insaf dan hiba seketika...
maka aku pun cubalah untuk mencontohi sunnah nabi ini,...aku biasakan diri dengan berbuka puasa dengan 3 biji kurma dan segelas air sejuk..selepas solat barulah menjamah makanan lain...namun dalam hati tetap mengkagumi sikap nabi yang tiada tolok bandingnya...nabi yang tidak pernah berkeluh kesah apabila makanan tiada,..diniatkan untk berpuasa sahaja.

Inilah kurma madu YUTA yang aku sangat suka dari kurma lain...sedapp

No comments:

Post a Comment